E-sklep sposobem na e-biznes

pieniądze - ciekawe fotoZaczynamy

Zorganizowanie i prowadzenie sklepu w Sieci jest prawdopodobnie jednym z najpopularniejszych e-biznesów. Sklepy w Sieci są zakładane dosłownie w ekspresowym tempie we wszystkich branżach. Parę lat temu wykupienie sklepu w Necie był to nakład pieniężny rzędu trzech tysięcy złotych. Dziś ten e-biznes już tak się rozpowszechnił, iż można kupić platformę sklepową już za 1000 zł. Oprócz tego jest niemało firm działających na zasadzie użyczenia software. A więc opłacamy abonament dajmy na to 30 złotych na miesiąc i możemy korzystać ze sklepu skonfigurowanego u naszego usługodawcy. Bez wątpienia nie jest to idealna koncepcja, bo nie zezwala nam dzierżyć bezwzględnej swobody twórczej przy planowaniu naszego sklepu internetowego. Standardowo korzystamy z rozwiązań przygotowanych przez usługodawcę.

Asortyment sklepu internetowego

FotoKażdy, kto chce skonstruować i prowadzić sklep w Sieci poważnie rozmyśla: czym handlować? To pytanie niby nietrudne, de facto jest nadzwyczajnie trudne. Wypada bowiem przemyśleć choć parę czynników, nim podejmiemy decyzję o tym, co sprzedawać. Obecnie w każdej branży jest full, zatem: w czym wypatrywać optymalnego towaru? Potrzebne jest wykonanie sobie takiego małego planu biznesu naszego interesu z porządnym rozczłonkowaniem wszystkich drobiazgów. Określmy te główne czynniki jakie należy rozważyć: jaka będzie cena sprzedawanych towarów? jak długa będzie przydatność towaru do użytku? czy będziemy mieli gdzie składować towar? towar powinien być możliwie jak najmniej problemowy.

Nie wchodź w taniochę!

Nie są to wszystkie elementy, jednakże te najistotniejsze, od jakich trzeba zacząć. Dopiero po ich przejrzeniu będziemy wiedzieć, co wybrać. Ogólnie dewiza jest taka, że nie ma sensu wchodzić w towary nader tanie, rzędu kilku, czy kilkunastu złotych. Dlatego, albowiem na takim produkcie nie możemy zdobyć dobrej marży. Wypracowanie dwóch, bądź 3 złotych polskich na towarze jest niczym, kiedy podliczymy czas, który jest potrzebny na obsługę jednostkowego klienta, materiały opakowaniowe, i jeszcze nieco innych drobnych detali – jak wydruk paragonu. Na pewno zasługujące na polecenie jest wejście w towary z wyższą ceną, takie za kilkaset zeta. Na takiej, dajmy na to pralce automatycznej przy dobrych układach z producentami mamy możliwość wyciągnąć te 100 zeta zysku. Toteż całkiem sporo., ale … No właśnie, każdy kij ma dwa końce. Gdyż towar z takimi gabarytami należy w jakimś miejscu przechować. I z tego względu nie starczy oddzielny pokój mieszkalny, jak w sytuacji na przykład telefonów komórkowych, lub noży kuchennych. Dla dużych gabarytów musimy poszukać dużego składu. Swojego, albo u kogoś, jednakże oba wyjścia będą kosztować.

Nowoczesny model logistyczny

Fajny widoczekA więc, czy kalkuluje się wchodzić w towary o tak wielkich wymiarach? Oczywiście, możemy to uczynić, ale pod jednym warunkiem: wykorzystamy tak zwany dropshipping. Czyli wysyłanie towaru bezpośrednio z hurtowni. Pokrótce polega to na tym, że my tylko kumulujemy zapotrzebowanie za pomocą naszego sklepu, a następnie te zlecenia kierujemy naszemu dostawcy. Dostawca natomiast kieruje żądany towar pod wskazany adres. Oczywiście nie za darmo, ściąga od nas prowizję za wykonanie naszej transakcji. Takie wyjście z problemu pozwoli nam jednakowoż na wyłonienie produktu, właściwie jakiego tylko chcemy, łącznie z produktami za parę tysięcy., gdyż kupujemy je w momencie faktycznego zamówienia. Żadnych towarów nie składujemy na magazynie . Nie mamy konieczności dużej gotówki zamrażać w towarze.

Zdjęciu nierówne zdjeciuUsterkowość sprzedawanych przedmiotów. Łatwo zorientować się, co rozumiemy pod tym pojęciem Otóż powinniśmy poszukiwać produktów, które prawie nie ulegają usterkom. Naturalnie, ze każdy jeden towar ma gwarancję dwuletnią, i w razie powstałej usterki – kupujący będzie wysyłał ów produkt nie do nas , ale do fabryki. Ale nasza firma nie unikniemy całej masy telefonów od , którzy będą pytać: jak wygląda procedura reklamacyjna? Nasza marka – jako właściciela sklepu – również na tym ucierpi. Pomimo, że to nie my jako firma odpowiadamy za jakość wytworzenia towaru, jednakże odbiorca zawsze nas – jako firmę, gdzie nabył – będzie wiązał z awaryjnym  przedmiotem. Inna kwestia, to możliwość uszkodzenia przedmiotu podczas wysyłki do Klienta. I tak jak poprzednio to nie my jesteśmy winni przykładowo za uszczerbioną końcówkę w krysztale, jakkolwiek skojarzenie wskazuje na nas. I naszej firmie przyczynia masę niechcianych formalności. Toteż, dajmy sobie spokój z jakąś porcelaną, talerzami, a jak również zegarami, czy tego typu towarami, jakie ogromnie łatwo zniszczyć w trakcie wysyłki. Analiza tych paru wymienionych punktów da nam szansę wytypować towar, jaki będziemy mogli umieścić w sklepie internetowym i spokojnie zbywać. Bez wątpienia nie są to wszystkie aspekty, ale z pewnością te główne, jakie pozwolą rozpocząć karierę internetowego sprzedawcy.